Sunday, July 17, 2011

Sentiasa Di Hati

بسم الله الرحمن الرحيم


Gambar ini diperolehi dari Aida, teman se-dorm saya sewaktu menginap di Blok E, sepanjang semester 4 dan 5. Nahhh this is the view of B Block in Centre for Foundation Studies, International Islamic University Malaysia (CFSIIUM), Nilai. Nampak tak, terdapat laluan ilmu di antara dua buah padang yang mencantumkan Blok A dan B dengan Blok C, D dan E. Rindu yang mendalam sedalam-dalamnnya pada tempat ini. Tempat yang menyimpan dan memberi 1001 kenangan pahit dan manis dalam hidup saya. Andai masa boleh diundur, akan saya gunakan masa itu sebaik-baiknyaaaaa :'( dan kalaulah webcam boleh merakam setiap saat yang saya lalui sepanjang foundation lives, akan saya lakukan tanpa segan dan silu kerana setiap detik di CFSIIUM itu sangatlah bernilai dan bermakna.


Masjid Putra Nilai, merupakan salah satu masjid besar yang terletak di Bandar Baru Nilai. Pelajar-pelajar dari INTI College, USIM, Nilai International College, Murni Nursing College dan tidak ketinggalan pelajar-pelajar CFSIIUM sendiri turut mengunjungi masjid yang indah ini bagi menunaikan solat Jumaat juga program-program ilmu yang seringkali diadakan di sini.

Sepanjang pengajian saya di CFSIIUM, saya lebih gemar menghabiskan masa di rumah Allah yang damai ini. Jika tidak pun, di perpustakaan kesayangan. Hari peperiksaan dan ulangkaji pelajaran selalunya di sini. Memang tidak dapat dinafikan, sejujurnya, indah sangat pengalaman sepanjang tinggal dan belajar di sini. Seikhlas hati, saya akan merindui keadaan/situasi diri ini yang sedang berada di CFSIIUM, sahabat-sahabat dan tidak lupa pada pensyarah-pensyarah yang telah banyak mengajar dan membantu saya tidak kira sewaktu susah mahupun senang. Kalian sentiasa dalam ingatan dan doaku. Semoga kita sama-sama sentiasa di bawah berkat dan lindungan Ilahi, Amin ya Rabbal-Aalamin :')


No comments:

Post a Comment